אוהבים לאפות? כמו בכל תחביב או תחום, יש לא מעט כלים ואביזרים שיסייעו לכם לאפות על הצד הטוב ביותר. ריכזנו בעבורכם רשימה של אביזרי אפייה שיתאימו לכל אופה. בואו נתחיל!

לפני הכל – תכנון נכון ורכישה מושכלת

אם אתם בתחילת הדרך, כמובן שלא תצטרכו לרכוש את כל הציוד בבת אחת, ובהחלט כדאי לבצע רכישה הדרגתית בהתאם למאכלים שאתם אוהבים לאפות, וכמובן בהתאם לצרכים שלכם. פה נעצור לציין שאפשר לרכוש אביזרי וכלי אפייה באתרים הייעודיים לכך, כמו האתר pinookim.co.il, שמרכז בתוכו את כל הציוד שאופים וקונדיטורים צריכים, לרבות חומרי גלם.

הכי חשוב ובסיסי: תנור

תנור הוא אחד הכלים הנחוצים ביותר לאפייה, ולכן חשוב להשקיע בתנור איכותי שיאפשר לכם לאפות על הצד הטוב ביותר. יש לא מעט המלצות מעולות לתנורים ברחבי הרשת, ובהחלט ניתן למצוא תנורים במחירים שמתאימים לכל כיס.

משקל דיגיטלי

משקל דיגיטלי הוא מוצר נהדר לחובבי הבישול והאפייה (למרות שהוא לא מוצר חובה), כי הוא יסייע לכם למדוד את הרכיבים באופן מדויק. כיום ניתן למצוא כל מיני סוגים של משקלים לאפייה, ואף ניתן להזמין את המוצר אונליין.

אופים ונהנים: אביזרי האפייה שאתם חייבים במטבח שלכם

מיקסר

בגדול, אפשר לאפות ללא מיקסר, אבל יש עוגות או לחמים שיצריכו מכם להשתמש במיקסר איכותי, ועל כן זה אחד הפריטים החיוניים ביותר לחובבי האפייה. מעבר לזה, ההבדל בין עוגה שהוכנה באמצעות לישה ידנית, לבין עוגה שהוכנה באמצעות מיקסר הוא בהחלט משמעותי, ולא משנה אם זו עוגת שוקולד או עוגת שמרים. התוצאה הרבה יותר טובה ואיכותית.

מבער

מבער (קרוי גם ברנר) הוא אביזר מעולה, והוא מסייע להכנת קינוחים רבים ומגוונים. כדאי לחפש המלצות למבערים מומלצים, וכמובן לוודא שישנו תו תקן בתוקף.

מערוך

המערוך הוא מוצר בסיסי בקרב חובבי האפייה, וכיום יש מגוון רחב של סוגים. תוכלו למצוא בחנויות מערוך עשויי עץ, פלסטיק או אפילו עם צפוי ייחודי. מה שחשוב הוא שתרכשו את המוצר המתאים ביותר בעבורכם, וזה שישרת את הצרכים שלכם על הצד הטוב ביותר.

מטרפה ידנית

בין אם תרצו להקציף או לטרוף רכיבים שונים – מטרפה היא מוצר חובה במטבח של כל אופה. רצוי לבחור מטרפה נוחה ובעל ידית אחיזה ארוכה.

תבניות לעוגות ועוגיות

אם אתם אופים באופן קבוע, כדאי להימנע מרכישת תבניות חד פעמיות ולהשקיע בתבניות רב פעמיות איכותיות מסוגים שונים, לרבות רינגים. יש תבניות עגולות, מרובעות, מלבניות ואפילו תבניות סיליקון לעוגות אישיות.

חותכנים

חותכנים משמשים בעיקר להכנת עוגיות, ומאפשרים ליצור צורות ייחודיות ומגוונות, החל מצורות בסיסיות כמו עיגול, לבבות ופרחים ועד לצורות של בעלי חיים או דמויות שונות.

מרית, מברשת וקלף פלסטיק

לא אחת, ולא שתיים – רצוי לרכוש כמה מריות שונות שיסייעו לכם בתהליכי האפייה (ורצוי שיהיו מסיליקון). ניתן למצוא מריות בעובי או גודל שונה, ומריות בעלות ידיות ארוכות ופרקטיות. כמו כן, כדאי להצטייד גם בקלף פלסטיק ייעודי לאפייה.

נוסף לשני הפריטים הללו, מברשת סיליקון אף היא מאוד חיונית, משום שהיא תסייע לכם להבריש מאפים או לשמן את התבניות.

בגזרת החד"פ: שקיות זילוף וניירות אפייה

שקיות זילוף הן מוצר אידיאלי לקונדיטורים, כשיש לרכוש גם פיות זילוף על מנת לשפר את יעילות המוצר. מלבד זאת, ניירות אפייה מהווים את אחד המוצרים החיוניים ביותר לאופים, גם לחובבים וגם למקצועיים. כמו כן, טוב לדעת שכיום יש גם ניירות אפייה רב פעמיים.

רשימת המוצרים הזו היא בסיסית במיוחד, ובהחלט ניתן להוסיף לרשימה ציוד נוסף כמו קעריות ערבוב, כוסות מדידה, מגררת, שפכטל ועוד. הכינו רשימה של כל המוצרים שחסרים לכם, ושיוכלו לייעל את העבודה במטבח. לאחר מכן, חפשו את המוצרים החיוניים ברחבי הרשת, ערכו השוואת מחירים ובצעו רכישה מושכלת.

תתחדשו.