מתכון לעוגת שוקולד דלת קלוריות

מי מאיתנו לא אוהב חטאים מתוקים? שוקולד, וניל, מרצפן, מאפים מתוקים, חלווה ומה לא? כולנו אוהבים את מנת המתוק שלו בין אם בשעות הערביים, אחרי ארוחה במסעדה טובה או סתם ככה כשבא החשק. ועם כל הכיף והטעם הטוב שמגיע עם הקינוחים, מגיעים בדרך כלל גם לא מעט רגשות אשמה. שאלות כמו "אני באמת צריך את זה?", "כמה הליכות שווה לי השוקולד הזה?" או "אולי כדאי לוותר הפעם?" תמיד עולות בראש והורסות את החגיגה. אנחנו כאן כדי להגיד שזה ממש לא חייב להיות ככה! אפשר להתפנק ולהנות ממתוקים וגם לשמור על הגזרה. הנה מתכון לעוגת שוקולד מושלמת ודלת קלוריות במיוחד בעבורכם.

מצרכים

עוגת שוקולד

אופן ההכנה

חממו מראש את התנור לטמפרטורה של 180 מעלות. לאחר מכן שימו בקערה את הביצים, הוניל ותמצית הסוכר ומערבבים עד לכדי קבלת בלילה אחידה. רק לאחר שהבלילה הופכת אחידה יש להוסיף את החלב והיוגורט ולערבב הכל ביחד.

לאחר מכן, הוסיפו את שיבולת השועל הטחונה, אבקת הסודה לשתייה והקקאו וערבבו היטב עד שהכל מקבל מרקם אחיד. שימו בתנור לחצי שעה ולפני שתוציאו בדקו שהעוגה סיימה להאפות על ידי הכנסת קיסם. אם הקיסם יוצא רטוב או לח יש להשאיר את העוגה לעוד מספר דקות ולבצע את הבדיקה בשנית.

כל הפינוק מכיל בסך הכל 50 קלוריות לפרוסה אחת כך שהמצפון שלכם בהחלט יכול להישאר נקי. אם אתם רוצים לשדרג את העוגה עם ציפוי מתוק במיוחד שיעלה כל פרוסה לערך של 90 קלוריות (עדיין מדובר בעוגה דיאטטית ודלת קלוריות כפי שאתם רואים), הנה מתכון לציפוי מפנק וטעים במיוחד:

מצרכים לציפוי

אופן ההכנה

ממיסים את החלב יחד עם השוקולד – אפשר לעשות את זה בבן מארי על ידי הרתחת מים בסיר והמסה של המצרכים בסיר נוסף על המים או למי שרוצה לקצר תהליכים פשוט לשים במיקרו. אחרי שהכל הגיע לכדי מרקם אחיד מוסיפים את היוגורט ומערבבים. לאחר שמוציאים את העוגה מהתנור מפזרים את הציפוי באופן אחיד עליה ואפשר לקשט עם סוכריות או פצפוצי שוקולד (למרות שכאן אנחנו לא מתחייבים על הקלוריות).

למרות שמדובר במתכון קלאסי למי שלא רוצה לצרוך הרבה סוכר, כל אחד יהנה מהעוגה הזו והיא בהחלט יכולה להיות עוגה מתוקה ובריאה גם לילדים, נניח בימי הולדת. בעבורכם, מדובר במתיקות המושלמת ליד הקפה עם מרקם פאדג'י ובעיקר ללא רגשות אשמה. בתאבון!