אומגה 3 נמצא כחומצת שומן חיונית מאד להתפתחות הגוף. אומגה 3 המצוי בכמות גדולה בדגים, משפיע על פעולות המוח לטובה, מחזק את הראיה ומכיל חומצות שומן כמו EPA ו DHA שמונעות מחסור בתאי גוף. השומן שנמצא באומגה 3 שומר על בריאות הלב ומעכב תהליכים דלקתיים, לכן מומלץ לחפש מקורות מזון שמכיל את חומצות השומן החיוניות האלה. ובכול זאת, יש את מי שבוחר לא לצרוך דגים בשל טבעונות או צמחונות, ויש את מי שפשוט לא אוהב דגים.

אז איך אפשר למצוא מוצרי מזון המכילים את התוסף תזונה החיוני הזה?

בתחילה חשוב לבדוק באינטרנט ולחפש מידע אודות מוצרי מזון עם אומגה 3. ברשת יש לא מעט מאמרים מקצועיים בנושא, חלקם כתובים ע"י תזונאים מוסמכים. בצעו סקירת מוצרי אומגה 3 במגזין ויטה פלוס שם תוכלו למצוא ולקבל מידע על תוספי תזונה, ויטמינים ובריאות.

לא רק דגים מקורות לאומגה 3

הנה מספר מזונות שמכילים אומגה 3:

זרעי פשתן – מנה יומית של 2.5 כפיות זרי פשתן תאפשר לכם אחוזים גדולים של אומגה 3. את זרעי הפשתן אפשר לחלוט כחליטת תה או לצרוך בכפית.

אגוזי מלך – אגוזי מלך כמעט כולם אוהבים, והם מכילים 0.7 גרם אומגה שלוש. אם תצרכו שני אגוזי מלך ביום: תוכלו להנות מכל היתרונות שבאגוז הזה. את האגוזים מומלץ לשלב בסלט ירקות.

פולי סויה – פולי סויה הידועים כ'אדממה', נהדרים כחטיף בריא ונשנוש כיפי. יש הרבה מתכונים לאדממה, אבל את הפולים אפשר להגיש גם לצד משקה איכותי ולהנות משילוב מושלם. פולי סויה מכילים 0.8 גרם  אומגה 3 ואפשר לטבול אותם במעט סויה או במלח גס בזמן האכילה. כמות של 3/4 כוס פולים ביום תספק את מנת האומגה הדרושה.

טופו – טופו הוא מאכל שמיועד בעיקר לטבעונים והוא מקור להשלמת מרכיבים חיוניים לגוף שנמצאים בבשר. טופו עשוי מפולי סויה והוא מגובש על ידי היצרנים למקשה אחת שנראית כמו גוש גבינה מלוחה. 150 גרם טופו ביום יספק לכם 0.45 גרם אומגה 3 ומנה עיקרית נפלאה שמכילה מרכיב ניטרלי שיספוג את הטעמים שתוסיפו לו.

ביצה עם אומגה 3 – ביצים הם מקור נפלא לחלבון, והן יספקו לכם אנרגיה וקרטין הדרושים לבנייה וחיזוק שורשי השערה. כיום מגדלים לולנים ביצים מועשרות באומגה 3 משום שתזונת התרנגולות מועשרת במרכיב החיוני הזה. אכילת ביצה אחת ביום תספק לכם 0.4 גרם חומצות שומן חיוניות.

ברוקולי – זה נכון שלברוקולי יש מוניטין לא טוב, ורבים מרגישים כי טעמו תפל. אבל הירק הנפלא הזה מכיל כל כך הרבה ויטמינים! שקשה לדלג עליו. שני פרחי ברוקולי ביום יספקו לכם 0.09 גרם אומגה. מומלץ לתבל את הירק במלח גס, פלפל שחור שמן זית ומעט פרמז'ן. נסו לשלב את כל המוצרים בתפריט השבועי שלכם להעשרת הגוף בחומצות שומן יעילות.