מטבח

בינינו, הרבה פעמים המטבח הופך להיות אחד החדרים הכי טכניים בבית. במיוחד כשיש משפחה גדולה וילדים, אנחנו רוצים לדאוג שלא כולם יהיה אוכל בכל שלב אם זה סנדויצ'ים לילדים או ארוחה חמה כשחוזרים מהמסגרות, אוכל לעבודה בשבילנו וארוחת ערב משותפת לכולם – וכל זה כמובן במינימום מאמץ, מינימום לכלוך ועבודת ניקיון לאחר מכן ומקסימום חיסכון והנאה. למרות שזה לא תמיד אפשרי, אם רק נשכיל לגשת למטבח בדרך הנכונה, אנחנו יכולים להפיק הנאה גדולה מכל זמן של בישול ולהפוך אותו לאחד המקומות הכי כיפיים לבילוי משפחתי שיש לנו בבית. אם כך, הנה כמה טיפים לאיך תהפכו את המטבח הביתי שלכם למקום שכיף לבשל בו.

הגדירו שעות בישול עם הילדים

אם משתמשים בו נכונה, המטבח יכול להיות מקום ההתאספות המשפחתית המושלם עם רגעים יפים של חיבור וגיבוש. אם אתם הורים לילדים, בכדי שזה יקרה עליכם להגדיר מראש ימי בישול עם כל ילד וגם ימים משותפים. הרעיון הוא להקדיש זמן איכות לכל אחד מהילדים שהם בדרך כלל בגילאים רחוקים ולכן יש להם אתגרים שונים וגם לרוב אוהבים סוגים אחרים של אוכל ובישול. בזמן המשותף חלקו את המשימות בצורה חכמה כך שכל ילד יקבל משימה שמתאימה לו ומאתגרת אותו בדיוק במידה הנכונה.

בישול עם הילדים

רכשו אביזרים וגאדג'טים מיוחדים

דרך מצוינת להפוך כל בישול לחוויה הוא שימוש בגאדג'טים ואביזרים ייחודיים למטבח. זו יכולה להיות מכונת פסטה חדשנית איתה תוכלו להכין רביולי ופסטה ביתית, מעבדי מזון מסוגים שונים, סירים מיוחדים לבישול ייחודי וכן הלאה. האמת היא שזה גם לא חייב להיות משהו חדשני או יקר מדי, אלא כל דבר שיגוון לכם קצת את החוויה היומיומית של הבישול. הרעיון מאחורי זה הוא להפוך פעולה שהיא כביכול טריוויאלית ויומיומית לכזו שהיא שונה ויוצאת דופן ללא כל ספק.

מצאו מתכונים חדשים

כשאתם מכינים כל פעם את אותן המנות והתבשילים אליהם אתם רגילים, הבישול הופך להיות פעולה מאד טכנית ואפילו די משעממת. עם זאת, אם תנסו לפרוץ את הגבולות שלכם ולהכין מאכלים חדשים תמצאו שהבילוי במטבח הופך להרבה יותר חוויתי ומרגש. אתם יכולים לראות תכנית בישול ולנסות להכין את אחד המאכלים בה, להוריד מתכונים מהאינטרנט ולנסות את מזלכם או אפילו לחקות מנה אהובה מאחת המסעדות המועדפות עליכם. כל עוד תאפשרו לעצמכם להתנסות בדברים החדשים, אתם צפויים להנות הרבה יותר מחווית הבישול כך.

שמרו על הניקיון

אין דבר יותר מתסכל מיום מהנה של בישול שבסופו מחכות לכם ערימות של כלים וניקיונות רבים. אם תקפידו לשטוף את הכלים במהלך ההכנה ולדאוג שהמטבח יישאר נקי, הכל יעבור הרבה יותר בכיף ולא תסבלו יותר מדי מהחלקים הטכניים והמעצבנים של ניקיון בכל נקודה.