מתכון לחומוס

החומוס הפך כבר מזמן למנה ישראלית ועממית מאד וכמעט לא תמצאו אדם בישראל שלא אוהב מנת חומוס מפנקת מדי פעם. מצד אחד טעימה מאד ומצד שני בריאה ומכילה ערכים תזונתיים רבים, ויחד עם כל זה היא בכלל לא יקרה ומאד פשוטה להכנה. נכון, הכי כיף להתווכח עם חברים איפה נמצא החומוס הכי טעים, ולקחת אותם לחומוסיה האהובה עליכם, אבל האמת שאין כמו להכין חומוס טעים אורגינל בבית. חושבים שזה קשה? תחשבו שוב! הנה מתכון מנצח לחומוס ביתי מושלם.

מצרכים

ל-5-6 מנות, ניתן להגדיל את הכמויות במידת הצורך.

השרייה

חשוב לדעת כי לפני ההכנה של החומוס יש להשרות אותו לילה שלם במים. שימו את גרגירי החומוס במים עם 2 כפות של סודה לשתייה ובדקו אותו בכל כמה שעות. החומוס סופח את המים ואם אין מספיק מים בכל שלב יש להוסיף מים.

מתכון לחומוס

בישול

לאחר לילה שלם בו גרגרי החומוס ספחו את הנוזלים אפשר לבשל את החומוס. יש לשים אותו על אש קטנה ולשים לב כי בגלל הסודה, התבשיל הולך להעלות קצף אותו יש לסלק עם הופעתו כדי שלא יגלוש וילכלך לכם את המטבח. אין זמן מוקצב לבישול החומוס ולאחר שעתיים בדקו מדי פעם אם הגרגרים רכים. כאשר הגרגרים רכים במרקם של חמאה, אפשר להוציא אותם ולעבור לשלב ההכנה.

טחינה

עכשיו נשאר רק להכין את החומוס עצמו. בזמן הבישול תוכלו להכין כבר את הטחינה על ידי ערבוב שלה עם מים עד למרקם נוזלי יחסית (אבל לא נוזלי מדי). אין צורך להוסיף תבלינים מפני שהם ייכנסו כבר בסוף ביחד עם החומוס. כעת יש לטחון את הגרגרים יחד עם הטחינה עד לקבלה של מרקם חלק ואחיד. במידה והבלילה יוצאת סמיכה מדי הוסיפו טחינה (מומלץ שיהיו לכם ספיירים להכנה במידת הצורך). כעת הוסיפו את התבלינים – הלימון, השום, המלח, הכמון או תבלינים אחרים שאתם אוהבים וטעמו את החומוס עד שהוא יהיה בטעם שאתם הכי אוהבים. מכאן, אפשר לזלף קצת שמן זית, לשים עלה או שניים של פטרוזילה וקצת פפריקה לקישוט, כמה פיתות בתנור שיהיו פריכות וחמות ופשוט להתפנק עם החומוס שהכנתם בבית, בתאבון!

מה עם תוספות?

כמובן שהכי כיף לאכול חומוס עם תוספות מגוונות ומכאן אתם יכולים פשוט להתפרע. אפשר לשים ביצים על האש שתמיד באות בטוב עם החומוס, לחתוך חצילים לקוביות קטנות ולשים בתנור או להקפיץ על המחבת, לבשל מחית פול טעימה או לערבב קצת גרגרים שנותרו עם טחינה ולעשות מהם מסבחה. מכאן זה לגמרי שלכם ואתם מוזמנים להוסיף כל תוספת שתתאים לדעתכם ותשדרג את הארוחה. הולך מצוין עם משקה קר מוגז.

 

בתיאבון!