בין אם אתם בשלנים חובבים ובין אם חובבי קולינריה מושבעים – סביר להניח שיש לכם אוסף מתכונים לא קטן, ואפילו די מרשים. אם המתכונים מפוזרים בכל מקום, שמורים בטלפון הנייד או תלויים על המקרר, אין ספק שהגיע הזמן לסדר אותם ולאחד את כולם למקום אחד. איך תכינו מחברת מתכונים בעצמכם, ובקלות? ריכזנו כמה אפשרויות מעולות. הכינו את חומרי היצירה, ובואו נתחיל.

קלסר: דרך אידיאלית לשמור מתכונים לאורך זמן

אם יש לכם מתכונים מודפסים, כאלה שכתובים על דפי שורות או מתכונים שאספתם במהלך החיים, טוב לדעת כי קלסר זו אופציה מצוינת לאסוף את כולם למקום אחד. אפשרות ראשונה היא לרכוש קלסר פשוט ולעצב אותו באמצעות חומרי יצירה שונים, כמו ניירות מעוצבים, מדבקות וכו'. כדאי לרכוש גם שמרדפים (לטובת אחסון המתכונים), וכמובן גם חוצצים, כדי שתוכלו להפריד בין הנושאים השונים (מנות פתיחה, עיקריות, קינוחים וכו'). את החוצצים תוכלו לעצב בעצמכם בהתאם לקונספט או לנושא.

אפשרות שניה, שמתאימה למיטיב לכת, היא להכין את הקלסר מאפס. לרכוש צ'יפבורדים מיוחדים, מנגנון לקלסר וניירות כריכה כמו אפלין או נייר דמוי בד. זה קצת יותר מאתגר ומתאים למי שעוסק בעבודות יד, אבל אין ספק שזו חוויה מהנה, והתוצר מאוד מספק.

מחברת מתכונים מעוצבת

אם אתם מתכננים לאסוף מתכונים חדשים, ועדיין לא מחזיקים באוסף מרשים וגדול – מחברת היא הפתרון האידיאלי בשבילכם. תוכלו לרכוש מחברת ספירלה רחבה עם חוצצים או לחלופין מחברת בכריכה קשה, ואת המחברת לעצב כיד הדמיון.

מחברות בכריכה קשה ניתן לעטוף באמצעות ניירות קארדסטוק של 180 גרם (מעל 220 גרם, יהיה קצת יותר מאתגר), או לחלופין באמצעות נייר אפלין. מחברת ספירלה אפשר לעצב לבד, כשניתן להדביק על הכריכה ניירות צבעוניים ואלמנטים ייחודיים.

מיטיבי הלכת ביניכם יוכלו להכין מחברת מאפס באמצעות מכשיר שנקרא סינץ', או לחלופין, להכין מראש את כל הדפים ולכרוך באופן מקצועי בבית הדפוס הקרוב לאזור מגוריכם.

עשו זאת בעצמכם: כל הדרכים להכין מחברת מתכונים בעבודת יד!

קופסה ייעודית לריכוז מתכונים

יש שתי דרכים להכין קופסת מתכונים. האחת, לרכוש קופסה מקרטון או פלסטיק ולעצב אותה כיד הדמיון הטובה על ידי שימוש בחומרי יצירה שונים. הדרך השנייה היא להכין את הקופסה בעצמכם, באמצעות קרטוני צ'יפבורד או ניירות קארדסטוק בעובי 250-300 גרם. ברשת תוכלו למצוא הדרכות מגוונות (גם הדרכות וידאו וגם הדרכות כתובות), שילמדו אתכם איך להכין את הקופסה באופן עצמאי. לא משנה מה מהאופציות תבחרו – הקפידו שהקופסה תהיה בגודל אידיאלי, ושניתן יהיה לאחסן בה כמות גדולה יחסית של מתכונים.

שנסכם?

כל אוסף של מתכונים, צריך להיות מרוכז במקום אחד, משום שזה יקל עליכם למצוא את המתכון הרצוי, וגם יאפשר לכם לשמור על הסדר. יש מגוון רחב של דרכים להכין מחברת מתכונים, בין אם זה באמצעות מחברות קנויות, ובין אם על ידי הכנת קופסה או שימוש בקלסר. בחרו את האופציה המתאימה לכם ביותר – ופצחו במלאכה!