במקום להשקיע עשרות ולעיתים מאות אלפי שקלים בעבור החלפת המטבח הישן במטבח חדש, ניתן ואף רצוי לבצע תהליך חידוש ושיפוץ חסכוני. כיצד תוכלו לעשות זאת? להלן טיפים מעשיים בהם תוכלו להיעזר, לצורך שיפוץ מוצלח.

חידוש ושיפוץ מטבח ישן: כך תוכלו לעצב מחדש את המטבח מבלי לקרוע את הכיס

אחד הטרנדים החמים של השנים האחרונות הוא ללא ספק חידוש מטבחים, במקום שיפוץ מסיבי הגורר הוצאה כספית אדירה. למעשה, אם אתם חולמים כבר שנים על שיפוץ המטבח המיושן, תוכלו לעשות זאת באופן המשקף את הצרכים המשתנים שלכם ותוך שימת דגש על הפיכת המטבח לפנינה של הבית, בסיוע מצד קבלן שיפוצים. זהו השלב הראשון בדרך ליצירת מטבח יוקרתי, בשל העובדה כי באמצעות הליווי אותו תקבלו תוכלו לתכנן ולעצב את המטבח כראות עינכם ועם שימת דגש על עמידה בתקציב אותו הגדרתם מראש. מומלץ לבצע חקר שוק מקיף ולבחור בקבלן בעל המלצות וניסיון מוכח בתחום, כמו גם לתאם מספר פגישות לפני תחילת העבודות – לצורך תיאום ציפיות ובהתאם לכך יצירת מערך כולל של שיפוץ וחידוש התשתית, חשמל, תאורה, ריצוף ועוד. קבלו כמה טיפים לקראת חידוש ושיפוץ המטבח:

חשיבה על צרכי בני הבית

רגע לפני שמתחילים, חשוב לבצע חשיבה מעמיקה לגבי היקף השיפוץ, בהתאם למצבו הנוכחי של המטבח. לא פעם מתיחת פנים קלה בדמות החלפת ארונות וריצוף מחדש יעשו את העבודה, אולם במידה ומדובר במטבח עם תשתיות מיושנות תידרשו לבצע שיפוץ נרחב הכולל שינויים מבניים. לכן, חשוב להסביר לאנשי המקצוע מהם הצרכים השוטפים שלכם.

פנינת הבית טיפים מעשיים לחידוש ושיפוץ מטבח ישן-

יצירת קונספט עיצוב אחיד

שיפוץ וחידוש של המטבח צריך להיות מותאם לקו העיצוב של הבית, כך שהמראה יהיה אחיד וקוהרנטי. במידה והחלטתם לעצב את הבית בסגנון מודרני, מומלץ לבחור בחומרי גלם המאופיינים בקו מודרני ונקי, ואילו מדובר במטבח כפרי ניתן בהחלט לשדרג באמצעות חיפוי עץ שמעניק למטבח מראה בסגנון הזה. מומלץ להתאים את התקציב לסגנון השיפוץ הרצוי, וזכרו כי תמיד ניתן לשדרג את המטבח גם בתקציב נמוך מבלי להוריד מאיכות התוצאה הסופית.

תאורה

חשוב לשים דגש על תאורה נכונה למטבח, וזאת בשל העובדה כי אפילו גוף תאורה אחד יכול לחולל שינוי עצום ביצירת האווירה אותה אתם רוצים ליצור אך בו בעת גם לספק פונקציונאלית הכרחית לצורך עבודה ושהייה בחלל.

מקומות אחסון

חלק בלתי נפרד מתהליך של חידוש המטבח צריך להיות מבוסס על מקומות אחסון נגישים אך גם מסודרים. כדי לשמור על הסדר, מומלץ לבצע רכישה של קופסאות אחסון שקופות – כך שתוכלו לגשת לתבלינים כמו גם לחומרי הגלם היבשים באופן קל ונוח, כל זאת באמצעות הצבת הקופסאות בפתרונות אחסון מתקדמים כמו אי, מדפים חדשים או לאחר חידוש הארונות.

לסיכום, יצירת קונספט אחיד לצד קבלת סיוע דרך אנשי מקצוע מובילים המתמחים בתחום יוביל בסופו של דבר לאפשר לעצמכם לחולל שינוי משמעותי במטבח, ולהפוך אותו לפנינה של הבית.