לתזונה שלנו יש מרכיב משמעותי בכל הקשור לבריאות הפה והחניכיים. בכדי למנוע הוצאות כספיות בעבור טיפולי שיניים, מומלץ להוציא מהתפריט או לכל הפחות להפחית אוכל שהורס את מבנה השן. מהם המאכלים מהם מומלץ להימנע? להלן הפרטים.

המזון שהורס לכם את השיניים, ומוביל לטיפולים מורכבים (ובעלי סיכון)

רבים אינם מודעים לעובדה כי חלק בלתי נפרד משמירה על היגיינה ובהתאם לכך חיוך מלא ברק נובע בראש ובראשונה מהתזונה. למעשה, רופאי שיניים מתריעים כי גם אם נצחצח בצורה נכונה ונקפיד על הגעה לביקור אחת לתקופה לטובת ביקורת, עדיין לתזונה יש מרכיב משמעותי שיכול לגרום לעידוד היווצרותם של חיידקים ובהתאם לכך הופעה של עששת. לא פעם בעקבות טיפול ליקוי מתרחש מצב של רשלנות רפואית בטיפול עצמו, וזאת כתוצאה מטיפול שלא התבצע כפי שמצופה מהסטנדרט המקובל. על כן, חשוב לבדוק למי לפנות במקרה רשלנות רפואית בטיפול שיניים, כל זאת בכדי שתוכלו לא רק לסגל הרגלי תזונה נכונים אלא גם לבחון האם יש מקום לתביעה, בעקבות טיפול או אבחון רשלני אותם קיבלתם.

האוכל שהורס את השיניים מה להוציא מהתפריט

מאיזה מזון מומלץ להימנע?

כאשר אנו בוחנים את התפריט, שימו לב כי מזון עשיר בסוכר מהווה סימן אזהרה לגבי בריאות השיניים. ממתקים, מעדני חלב כמו גם גלידות וכן שוקולד נצמדים לשיניים ובהתאם לכך גורמים להרס השן, ומומלץ לצרוך פירות במקומם, ואפילו כאלה ערך קלורי נמוך. יתרה מכך, מזון בעל חומציות גבוהה כמו גם משקאות ממותקים כמו תפוזים ואשכוליות עלולים להוביל לפגיעה באמייל השן. מזונות נוספים שמהם מומלץ להימנע או להפחית עד כמה שאפשר: ריבות, תפוחים, רטבים לסלט, פופקורן וגם תתכוננו – לחם. אנחנו יודעים, לא פשוט להימנע מכל המזונות הללו אולם חשוב להבין כי הם מכתימים את השן כמו גם גורמים להצטברות של אבנית, ועל כן קיים קושי להסיר את המזון במלואו ולא פעם מצטברים על גבי השן שאריות אשר מובילות בסופו של דבר לשחיקה של האמייל ולמראה שיניים צהוב, בייחוד כאשר משלבים את המזון אותו ציינו ביחד עם משקאות ממותקים.

שמירה על היגיינה – חיונית לצורך חיוך מושלם

מעבר להיבט התזונתי, רצוי מאוד לסגל שגרת ניקוי קפדנית המתבצעת מיד לאחר סיום האוכל. הקפידו לצחצח את השיניים בצורה נכונה ולהימנע מטעויות נפוצות, וכן להקפיד על שימוש בחוט דנטאלי. נוסף לכך, אחת לשלושה חודשיים קבעו מראש ביומן ופנו את הזמן לבדיקה אצל רופא השיניים ואצל השיננית, כל זאת מתוך מטרה לטפל בשיניים ובהתאם לכך למנוע בעתיד טיפולים מורכבים שיעלו לכם לא מעט כסף וגם כרוכים בסבל. לסיכום, אורח חיים בריא הכולל תזונה מאוזנת וכן הימנעות עד כמה שאפשר ממזונות בעלי ריכוז גבוה של סוכרים יכול בהחלט להבטיח כי תוכלו לשמור על בריאות השיניים והחניכיים ולחייך חיוך מושלם ולבן, מבלי שתצטרכו לעבור הליכים מורכבים.