טיול קולינרי בהודו

המטבח ההודי נחשב לאחד המטבחים העשירים והמרתקים ביותר במזרח, ולא בכדי. חובבי קולינריה? המדריך הבא הוא בדיוק בשבילכם.

הודו: קולינריה המשלבת בין תבלינים, צבעים וטעמים עזים

למרות שרבים חושבים כי הודו היא מדינה שמאפשרת להיזרק ולהירגע מחיי היום יום, הודו נחשבת גם למעצמה קולינרית עם מטבח עשיר המשלב בין תבלינים עזים אותם מכינים במקום, צבעים והמון דמיון. המטבח ההודי הוא מטבח עשיר שמתאים במיוחד לחובבי קולינריה, הן בשל היצירתיות של הטבחים ההודים והן בשל העובדה כי מדובר באוכל בלתי נשכח ולמרות שבישראל אין כמעט מסעדות הודיות, לא מעט מהחוזרים מהמדינה מנסים להכין בבית את המטעמים ההודים. אם אתם מחפשים יעד מושלם שמשלב בין קולינריה לבין הכנסת אורחים יוצאת דופן, אל תשכחו להוציא ויזה להודו דרך האינטרנט וכן לעבור על המדריך שלנו, כך שתוכלו לתכנן את הטיול שלכם בהתאם.

מסעדות מומלצות בהודו

לכל אזור בהודו יש את האוכל המקומי שלו. שימו לב כי האוכל ההודי מבוסס על שימוש בחומרי גלם טריים לצד תבלינים חזקים מאוד כמו מסאלה, כורכום, צ'ילי וכמובן קארי. נוסף לכך, בשנים האחרונות נפתחו בהודו לא מעט מסעדות ישראליות אותנטיות המגישות אוכל ישראלי כמו חומוס ושקשוקה לצד מנות הודיות קלאסיות כמו צ'יקן מסאלה וטאלי. להלן כמה מהמסעדות המומלצות, לפי אזורים:

מסעדת שמיים

מסעדה ישראלית הממוקמת בדרמסללה. מדובר במסעדה מוכרת מאוד המגישה אוכל ישראלי אותנטי שמיובא במיוחד מישראל כולל ארוחות בוקר ישראלית וכן מנות הודיות קלאסיות. טווח המחירים זול מאוד ורוב הישראלים נותרים לשבת במסעדה בשל הכנסת האורחים, מוזיקאים אורחים שמגיעים להופיע במסעדה כמו גם האפשרות להכיר מטיילים נוספים שמגיעים מכל העולם.

הארי קפה

ברישקיש קיימת מסעדת הארי קפה, מסעדה ותיקה שנחשבת לאהודה מאוד ע"י ישראלים. מעבר לאוכל ההודי המצוין המוגש במקום תוכלו להתרשם מהנוף עוצר הנשימה על נהר הגנגס. הישיבה במסעדה מתבצעת לרוב על פופים הפורסים במקום, כחלק מהאווירה האותנטית.

Rooh

מסעדת שף הודית הממוקמת בדלהי. רוב הישראלים עוצרים בדלהי למשך יום או יומיים, ולכן אם אתם מגיעים לדלהי אל תפספסו את החוויה הקולינרית אותה ניתן לקבל במסעדה המצוינת הזו. התפריט של המסעדה בנוי על טהרת המטבח ההודי המסורתי עם טאצ' מודרני, כאשר הבעלים של המסעדה זכו לאזכור במגזין מישלן היוקרתי. רצוי לשמור מקום מראש מאחר ומדובר במסעדה מבוקשת ויוקרתית מאוד.

אומרראו

מומביי היא בירת העסקים של הודו, וככזו היא מציעה מגוון מסעדות שף כמו גם מסעדות מקומיות. מסעדת אומראו מעניקה לכם חוויה קולינרית יוצאת דופן בזכות מנות טאפס מצוינת, מנות נבחרות מהמטבח ההודי וכן מנות מודרניות שמתאימות גם לילדים, מבחינת רמת החריפות.

ניראס

אחת המסעדות הטובות ביותר בגואה, ולא בכדי. המסעדה מעוצבת בסגנון בוהו שיק ומציעה מגוון מנות טבעוניות כמו גם ארוחות בוקר מפנקות. במקום תוכלו להזמין גם שייקים המורכבים מפירות העונה וכן קינוחים מצוינים במחיר נגיש לכל כיס.

הנאפלי

המסעדה של הנאפלי היא מסעדה קטנה ואינטימית במנאלי. כאן לא תמצאו אוכל הודי אלא סנדוויץ מפנק חביתה כמו גם ארוחות בוקר ישראליות. המקום מושך אליו עשרות ישראלים ולכן רצוי להגיע בשעות הבוקר כדי להספיק לקחת סנדוויץ לדרך או לשבת לכוס תה.

 

לסיכום, המטבח ההודי הוא מטבח עשיר ובהודו תוכלו למצוא בקלות מאות מסעדות – החל ממסעדות ביתיות ועד למסעדות שף. אפילו בארץ תוכלו למצוא מגוון של מסעדות עם מנות עשירות וטעימות שווה לנסות לפחות פעם אחת. היעזרו בקבוצות ברשתות החברתיות לצורך קבלת המלצות, ובכך תוכלו ליצור טיול קולינרי מושלם.