ארוחה משפחתית מושקעת ומפנקת, היא בלי שום ספק אחד הבילויים המהנים והמגבשים עבור משפחות ועל כן גם מדובר בבילוי מועדף. וכשמדובר בנו הישראלים, הארוחה המשפחתית המועדפת היא בדרך מנגל (על האש או ברביקיו אם תעדיפו), וזה בהחלט משהו שכבר הפך להיות סמל סטטוס ישראלי. מהרגע שקרני השמש הראשונות של האביב מפציעות, אלפי משפחות ברחבי הארץ יוצאות למרפסות ולחצרות ומתחילות לנפנף. אם כבר שכחתם איך עושים את זה כמו שצריך וגם לכם מתחשק להנות ממנגל משפחתי מפנק, הנה כל מה שאתם צריכים בשביל להרים בקלות ארוחת ברביקיו מוצלחת וטעימה.

קודם כל – בשר איכותי

לפני שנדבר על האווירה, התוספות ועוד דברים שבהם בהחלט חשובים למנגל משפחתי, חייבים לדבר על הדבר החשוב מכל והוא הבשר. אם כבר החלטתם לעשות מנגל ולהכין ארוחה על טהרת הבשר, כדאי לוודא שאתם מביאים את הבשר האיכותי ביותר שאפשר. לפעמים כשרוצים להשקיע אפשר לקנות מוצרים מקצביות בוטיק, אבל זה מן הסתם לא פתרון שאפשר לסמוך עליו באופן קבוע והוא בהחלט לא מתאים במיוחד כשמדובר על מספר סועדים רב, אז המחירים עשויים להיות גבוהים מאד.

האם זה אומר שאי אפשר להנות מבשר איכותי תמיד? ממש לא. מעדני גורמה למשל, זה מותג מצוין שמספק בשר איכותי מסוגים שונים ברמה הגבוהה ביותר. תוכלו לרכוש את המוצרים מקצביות הבית שלהם במרכז הארץ, וגם לקנות אותם מרשתות המזון המוכרות מהם אתם קונים בשר לרוב כמו יוחננוף, מחסני השוק, ועוד.

השקיעו בתוספות

אז על הבשר דיברנו וכבודו במקומו מונח, אבל ארוחת מנגל היא אף פעם לא מושלמת בלי תוספות מפנקות. מה כדאי לשים בצד? ובכן, זה כבר תלוי בכם לגמרי ובהעדפות שלכם, אבל הנה כמה רעיונות להשראה. חציל קלוי עם טחינה זה משהו שכמעט כולם אוהבים, חצאי פיתות קלויים גם הם על המנגל זה נפלא גם כן, במיוחד עם סלטים טעימים בצד כמו חומוס (אפשר ואפילו מומלץ להכין חומוס ביתי), מטבוחה פיקנטית, חצילים קלויים עם טחינה או מיונז, סלט כרוב , צ'יפס כמעט תמיד הולך טוב עם ארוחה בשרית וכן הלאה. אגב, במקרים בהם מדובר על ארוחה משפחתית עם הרבה ילדים, התוספות חשובות לא רק לשם הגיוון, אלא במקרים מסוימים אלו הדברים היחידים שחלק שהם וסועדים אחרים אוכלים.

מנגל משפחתי: כל מה שצריך לארוחה מוצלחת

שתייה קלה וחריפה

ארוחת מנגל מתאימה לרוב בימי קיץ חמים, וזה אומר שגם חשוב לדאוג לשתייה טעימה ובעיקר לגיוון. כדאי לקנות סוגים שונים של שתייה קלה ושתייה מוגזת, כך שכל אחד יוכל לבחור את המשקה המועדף עליו. כמו כן, שווה בהחלט לפנק גם את המבוגרים בבירות שתמיד מתאימות עם בשר איכותי ואוכל טעים באופן כללי ואם יש כאלה שמעדיפים משקאות חריפים יותר, שווה לברר ולבדוק אם כדאי להביא דברים נוספים כמו וודקה או וויסקי. אגב, אם בא לכם לעשות משהו בטאצ' אישי, לימונדה ביתית מתוקה וצוננת עם הרבה קרח היא רעיון מעולה.

אווירה

לבסוף, אל תשכחו לדאוג לאווירה טובה ונעימה. בחרו מקום מוצל ונעים לסעוד בו כך שהשמש לא תפריע, הכינו מראש פלייליסט מוזיקלי עם השירים שאתם הכי אוהבים שישדרגו את האווירה, ואם צריך לנקות או לרסס נגד יתושים וזבובים, דאגו לעשות זאת כמה ימים לפני על מנת שהאזור יהיה נקי ונעים כאשר תרצו לסעוד בו.

זכרו, קודם כל חשוב לדאוג לבשר איכותי ולמתכונים מצוינים לאוכל שתגישו (אפשר למצוא מתכונים נוספים ברחבי האינטרנט), לאחר מכן לתוספות ואז לאווירה הכללית וכך תוכלו לארגן מנגל משפחתי מושלם. בתאבון!