אוכל מרוקאי לחינה

אחד האלמנטים הכי מזוהים עם טקס החינה הוא ללא ספק האוכל המרוקאי המסורתי והצבעוני. מתכננים לערוך חינה ביתית? זה הזמן להכיר את המאכלים המסורתיים ולהכין אותם בכוחות עצמכם. איך? להלן סקירה מיוחדת וחגיגית במיוחד.

הכנות לקראת טקס החינה: כך תכינו את המאכלים המסורתיים בכוחות עצמכם

טקס החינה הוא טקס מסורתי שנערך בעדות המזרח זה מאות שנים. בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד הטקס הפך לחלק בלתי נפרד מההכנות לקראת החתונה, וזאת בשל היותו טקס ססגוני שמסמל את האיחוד בין בני הזוג כמו גם בני המשפחה. למרות שזוגות רבים בוחרים לערוך את הטקס באולם שמציע קייטרינג מרוקאי מסורתי, ניתן בהחלט לקיים את הטקס גם במתכונת ביתית ולהכין את המטעמים המסורתיים בעבודת יד קפדנית ועם שימת דגש על הדגשת הטעמים המסורתיים. חלק מזיכרון הילדות של מרוקאים רבים נוגע להתכנסות של בנות המשפחה שמתכנסות כשבועיים לפני החגיגה ומכינות את המטעמים: כדורי מרציפן, מקרוד אפוי, עוגיות סולת, ריבת עגבניות שרי וכמובן מופלטה מסורתית. למעשה, מדובר במתכונים שכל אחד יכול להכין גם ללא ניסיון קודם, אולם מומלץ אם זו הפעם הראשונה שאתם מכינים לעשות מספר טסטים לפני האירוע כמו גם לבנות תפריט שמותאם למספר האורחים. חשוב לדעת כי שוק מרוקאי מורכב מתפריט עשיר לפי המסורת, וכדאי מאוד לקחת את זה בחשבון בתכנון המגוון. אם מדובר באירוע מצומצם, ניתן בהחלט להתמקד במספר מאכלים מסורתיים ובמידת הצורך להיעזר בשירותיה של חברת קייטרינג שמתמחה בתחום של אירועי חינה פרטיים, כל זאת מתוך מטרה להפיק אירוע בלתי נשכח ובעל נופך קולינרי משובח על טהרת העדה המרוקאית.

מתכונים למאכלים מרוקאיים מסורתיים – לגזור ולשמור

מופלטה מרוקאית

אפשר למצוא מגוון רחב של מתכונים למופלטה המרוקאית, וברחבי האינטרנט תוכלו לאתר כמה מקורות למתכונים טובים אם תרצו ווריאציות שונות.

מצרכים: 500 גרם קמח לבן מנופה, 3 גרם שמרים יבשים, כף שטוחה של סוכר, כף שמן קנולה, 300 מ"ל מים. אופן הכנה: מערבבים את כל הרכיבים של הבצק באופן ידני, עד שהוא הופך לדביק. מורחים את הבצק במעט שמן ונותנים לו לנוח למשך כרבע שעה. בינתיים מורחים על השיש בנדיבות שמן, ולאחר כרבע שעה מכדררים את הבצק לעיגולים זהים. משטחים כל עיגול על השיש ומותחים עד שנוצר בצק דק וכמעט שקוף. מעבירים את המופלטה למחבת רותחת משומנת עם חמאה והופכים אותה, ולאחר מספר שניות מוסיפים מופלטה שנייה עד שנוצר ערמה מכובדת של מופלטות לוהטות. אל תשכחו להבריש מעל מעט דבש, ויש לכם מופלטה מושלמת שכל האורחים ייטרפו.

עוגיות קוקוס בצורת חמסה

מצרכים: 4 כוסות של קוקוס טחון, 2 כוסות של קצפת, כוס אבקת סוכר וצבעי מאכל (ותתפלאו, כבר קיימת יוזמה להפוך אותם לבריאים).
אופן הכנה: מערבבים בתוך קערה את הקוקוס ביחד עם אבקת הסוכר והקצפת עד שנוצרת תערובת אחידה וחלקה. מכניסים את התערובת לקירור של שעה. לאחר מכן מוסיפים את צבע המאכל (עדיף בצבע תכלת וזהב שמזוהים מאוד עם העדה המרוקאית) ובסיום מכניסם את התערובת המוכנה לתוך תבנית סיליקון בצורת חמסה. מקפיאים לשעה, מוציאים ומקשטים עם סוכריות.

עוגיות יו יו מרוקאיות

מצרכים בעבור בצק: 4 כוסות של קמח לבן, שקית אבקת אפייה, שלוש ביצים L, 3/4 סוכר, 1/3 שמן קנולה, 1/2 כפית וניל. את כל המצרכים של הבצק לשים עד שהבצק הופך לרך ונעים למגע, ומשאירים למנוחה למשך כחצי שעה. לאחר מכן קורצים מהבצק עיגולים ובאמצעות היד פותחים חור באמצע. מטגנים בשמן עד שהם הופכים להיות זהובים וצפים. במקביל מכינים בסיר סירופ עם סוכר, מים ומיץ לימון וטובלים את הבצק. לאחר מכן נגלגל את העוגייה בתוך קוקוס – ויש לכם קינוח מושלם.