כולנו אוהבים פירות: הם מתוקים, רעננים, מספקים בוויטמינים ואנרגיה. אבל גם בפירות יש סוכר, לכן כשאתם בוחרים אותם בחרו כאלה שנחשבים בעלי ערך קלורי נמוך. אז במה כדאי לבחור? הנה כמה הצעות:

אבטיח

הפרי המתוק והגדול הזה מעולה עבור מי שרוצה לשמור על הגזרה. במנה אחת של אבטיח (כוס בינונית של אבטיח חתוך) יש 45 קלוריות בלבד. אבטיח מכיל 9.5 גרם סוכר וגרם חלבון. פרי זה מלא בערכים תזונתיים ומעולה להורדת לחץ הדם ולמי שחסר לו אשלגן בגוף. אבטיח מעולה לאירוח, לכן רבים מזמינים מגשי פירות מעוצבים, כמו מהאתר של פרי הדמיון ממנו אפשר להזמין פירות חתוכים ומעוצבים עבור אירועים, ישיבות, ימי הולדת ואירוח. את האבטיח אפשר לקבל חתוך דק ויפה על מגש מעוצב ובכך להנות מקינוח מושלם או מנשנוש כיפי ובריא.

תפוחים

אכלו תפוח פעם ביום ועדיף תפוח מסוג גרנד סמית' המכיל כמות נמוכה של סוכר. הגרנד סמית' טיפה חמצמץ אבל בהחלט טעים. תפוח כזה מומלץ לצרוך ללא הקליפה והוא מעולה לניקוי השיניים ושמירה על גוון לבן. תפוח בגודל בינוני מכיל 100 קלוריות, 2.5 גרם פחמימות, 19 גרם סוכר וסיבים תזונתיים שיפעילו את מערכת העיכול. תפוח גרנד סמית מטיב עם מי שנמצא בדיאטה ומתאים עבור מי שסובל מבעיות בקיבה משום שאינו חומצי.

טובים לבריאות פירות עם ערך קלורי נמוך

פירות יער

פירות יער כמו תותים, אוכמניות, פטל וחמוציות טובים לארוחת הבוקר ויספקו לכם את האנרגיה הדרושה למהלך היום. כוס פירות יער מכילה 54 קלוריות ו14.5 גרם פחמימות. הפירות מכילים סיבים תזונתיים ו5.5 גרם סוכר בלבד. פירות יער אדומים ידועים כמסייעים לחולי סוכרת לאזן את רמות הסוכר בגוף ורצוי לצרוך אותם טריים.

אשכולית

עוד בנושא ארוחות הבוקר: אשכולית היא פרי מעולה להתחלת היום ומאוד מומלץ לצרוך אותה. אשכולית בינונית מכילה 82 קלוריות, חצי גרם שומן בלבד, 20.5 גרם פחמימות וסיבים תזונתיים. באשכולית בינונית יש 18 גרם סוכר, אבל אם תחלקו אותה לשתיים ותאכלו כל יום חצי אשכולית: תוכלו להפחית במידה רבה את רמת הסוכר והקלוריות שיש בה. אשכולית חמוצה יחסית ועלולה להיות בעייתית עבור אנשים שנוטלים תרופות באופן קבוע או עבור אנשים שסובלים מחומציות בקיבה. לכן יש להתייעץ עם רופא לגבי צריכת אשכולית.

תפוז

החורף הישראלי מביא עמו מגוון רחב של תפוזים מזנים שונים וגדלים משתנים. בארץ תמצאו תפוז מתוק, תפוז דם, תפוז ולנסיה, שמוטי ושאר סוגים טובים ומעולים לבריאות. תפוזים מכילים ויטמינים כמו C, A, B ויש בהם 86 קלוריות ופחות מחצי גרם שומן. תפוזים מכילים 17 גרם סוכר ו1.5 גרם חלבון ומעולים לשעות הבוקר.

לסיכום, עבור מי שאינו סובל מבעיות סוכר, מומלץ לצרוך עד 3 מנות פרי ביום ולוותר על פירות עתירים בקלוריות וסוכרים כמו בננה, ענבים, דובדבנים ומנגו. כך אפשר להוריד במשקל ולהנות ממתיקות טבעית.