האם פתחתם לאחרונה עסק של הסעדה? כדאי שתחשבו על העתיד שלכם! בתור עצמאים, לא מספיק לפתוח קרן פנסיה כדי לדאוג לעתידכם הכלכלי. בימינו, חשוב שיהיה לעובדים עצמאים חיסכון כלשהו שיסייע להם ברגעי צרה. קרן השתלמות היא אפיק חיסכון לטווח בינוני של שש שנים שיוכל לעמוד בשבילכם ברגעים שתצטרכו תמיכה כלכלית נוספת. המשיכו לקרוא וגלו מהי קרן השתלמות בשביל עצמאים, מה היתרונות שלה וכיצד להפקיד לעצמכם.

מהי קרן השתלמות?

בעיקרה, קרן השתלמות היא סוג של תוכנית חיסכון לעובדים שכירים לטווח בינוני. מה שמיוחד בתוכנית חיסכון זו הוא שהיא פטורה ממס רווחי הון, ולכן היא כל כך משתלמת. במקור, הקרן נועדה למימון השתלמויות לעובדים או לימודים מקצועיים מוכרים. אולם, כיום היא משמשת כאפיק חיסכון פטור ממס לכל צורך שהוא. בתחילה הקרן נועדה לעובדים שכירים אך בהמשך נפתחה האפשרות לקרן השתלמות לעצמאים, וזאת בהתאם לתנאים המפורטים במאמר.

במרבית המקרים, החוסכים משתמשים בכספים שהצטברו בקרן ההשתלמות שלא למטרת השתלמות או לימודים, וכתוצאה מכך הפכה הקרן לערוץ חיסכון פטור ממס, ללא תלות במטרת מימוש הכספים. עצמאים יכולים להשתמש בכספים שנצברו כדי להחזיר הלוואה על פתיחת העסק, לשיפוץ העסק או אפילו לפתיחת אתר אינטרנט עסקי.

כיצד להפקיד לקרן השתלמות לעצמאים?

עובד עצמאי יכול לפתוח קרן השתלמות בהצגת אישור עוסק פטור\מורשה או הכנסות ממשלח יד ולהפקיד עד 4.5% מהכנסתו. העצמאי חופשי לפנות לכל אחת מחברות ההשקעות השונות ולקבוע אם להפקיד לקרן בכל חודש סכום קבוע או להפקיד סכום כולל בכל תקופה מוקצבת, זאת בניגוד לעובד שכיר שהפקדותיו חייבות בכל חודש בחודשו. חשוב לציין שאין חובה לפדות את הקרן בתום שש השנים, אתם יכולים להמשיך להפקיד לקרן ולצבור רווחים נוספים.

פטור ממס רווחי הון על רווחי הקרן

הרווחים שנצברו בקרן ההשתלמות של העצמאי יהיו פטורים ממס רווחי הון אם התאים הנ"ל מתקיימים:

כיצד לבחור קרן השתלמות?

כיום, קל למצוא חברות שבהן תוכלו לפתוח קרן השתלמות ולקבל את ההצעה הטובה ביותר. כל מה שתצטרכו לעשות זה לחפש בגוגל ולהשאיר את הפרטים שלכם בכל אחת מחברות ההשקעות, ונציג כבר יחזור אליכם עם כל הפרטים. גם את כל הטפסים והמסמכים ניתן להעביר בדואר אלקטרוני או באופן מקוון.

מידע חשוב שכדאי לדעת

לסיכום

במאמר זה הסברנו לכם – עובדים עצמאים בתחום ההסעדה – את החשיבות של פתיחת קרן השתלמות לעתיד הכלכלי שלכם. התייחסו להסברים שניתנו כאן ברצינות רבה, ותיהנו מהטבות המס המוצעות באפיק חיסכון כמו קרן ההשתלמות. הכספים שתחסכו לא רק פטורים ממס, אלא גם לרשותכם לכל מטרה שתיבחרו.