תאילנד היא אחת המדינות החביבות על הישראלים למטרת נופש, ובצדק. מדובר במדינה אקזוטית, חמימה וזולה יחסית, המציעה מלונות ברמה גבוהה, חופים מרגיעים ונופים שאי אפשר למצוא באף מקום אחר בעולם. כמו כן, אחד היתרונות הבולטים של תאילנד הוא כמובן המטבח המשובח שלה. האוכל התאילנדי ידוע בטעמיו העוצמתיים, בצבעיו העזים ובעושרו המגוון, אלא שרק בתאילנד עצמה תוכלו למצוא את הגרסאות המקוריות והמקומיות לכל המנות שאתם מכירים, מפאד תאי ועד בננה לוטי. אז אם מתוכננת לכם נסיעה לתאילנד בקרוב, רשמו לפניכם את המאכלים הבאים, משום שאתם פשוט חייבים לטעום אותם בתאילנד.

פאד תאי

פאד תאי היא ללא ספק אחת ממנות הדגל של המטבח התאילנדי, והיא גם נחשבת למנה המזוהה עמו ביותר. בין אם אתם נמצאים בביקור בבנגקוק, בקוסמוי או בצ'אנג מאי, אנחנו ממליצים לכם לטעום את המנה בגרסתה בכל אחד מהאזורים. מדוע? משום שבכל אזור ואזור נהוג להכין את המנה המפורסמת בצורה מעט שונה, עד כדי כך שהמנה עשויה אפילו להשתנות ממסעדה למסעדה. לכן, אם אתם נמנים על חובבי האטריות המוקפצות, אין סיכוי שתסכימו לפספס את המנה הזאת על שלל גרסאותיה המגוונות.

פאד קפאו

מנת דגל נוספת של המטבח התאילנדי היא כמובן הפאד קפאו. מדובר במעין ראגו בשר מוקפץ עם המון פלפלים חריפים ומתוקים, ובזיליקום תאילנדי שמוסיף למנה טעם משגע וייחודי. הפאד קפאו היא מנה שתוכלו למצוא כמעט בכל דוכן ברחובות תאילנד, והיא מוגשת לרוב עם אורז ולעתים עם ביצת עין נוזלית. חשוב לדעת כי הגרסה האותנטית של המנה אינה כשרה, משום שבתאילנד משתמשים ברוטב אויסטר (רוטב צדפות מצומצם).

מסמאן קארי

אחד מסוגי הקארי הכי טעימים של המטבח התאילנדי הוא המסמאן קארי. מדובר במנה מסורתית ואותנטית מאוד, שספגה את אופייה ואת טעמיה מהמטבח המוסלמי ההודי ועל כן היא שונה מעט משאר התבשילים התאילנדים. יש בה טעמים חזקים ומאוזנים של קינמון, בוטנים, כמון והל, והיא מתאימה במיוחד לחובבי החריף. אם אתם לא מפחדים מתבלינים חזקים ורוצים לחוות את טעמו של המסמאן קארי המסורתי, אל תפספסו את המנה הזו.

 

 

סלט פפאיה (סום טאם)

אחת המנות הקלאסיות והמזוהות ביותר עם המטבח התאילנדי היא כמובן סלט הסום טאם. הטום סאם הוא סלט פריך ורענן של פפאיה ירוקה ובוסרית, עגבניות שרי מתוקות, שעועית ירוקה טרייה,שום תאילנדי ליים והמון צ'ילי חריף שיעביר אתכם דרך מנעד טעמים רחב של חמוץ, מתוק ומלוח. את המנה ניתן לאכול גם בדוכני רחוב וגם במסעדות המובחרות והנחשבות ביותר במדינה האקזוטית.

בננה לוטי

מכיוון שאי אפשר בלי משהו מתוק לסיום, ואנחנו מתכוונים כמובן לבננה לוטי המפורסמת. אין אחד שביקר בתאילנד ולא טעם את אחד הקינוחים הכי פופולריים במדינה ששווה לשבור כל דיאטה בעבורו. מדובר בפרוסות בננה טריות או מקורמלות שמוצפנות בתוך קרפ מתוק וכיפי שמעליו נהוג לפזר שלל תוספות מפתיעות כמו שברי אגוזים, חלב מרוכז, סירופ שוקולד איכותי וקוקוס קלוי. תוכלו למצוא את הקינוח המושחת בכל פינת רחוב בערים הגדולות ובשווקים הצבעוניים.

סיכום

לסיכום, תאילנד היא לא רק מדינה עוצרת נשימה ביופייה אלא גם מקום מגוון ועשיר מאוד מבחינה קולינרית. אנחנו ממליצים לכם שלא לפספס את מנות הדגל הקלאסיות של תאילנד ולא לפחד להעז ולטעום אותן בביקור הבא שלכם במדינה האקזוטית. תבלו!