כל אחד ואחת רוצים להיראות כגרסה הטובה ביותר של עצמם. בכדי להצליח, לא פעם אנו מנסים דיאטות שונות עליהן שמענו דרך חברים, בני משפחה וכן אמצעי התקשורת שמקדמים לא מעט דיאטות טרנדיות שמצליחות לשגע את העולם. אולם, חשוב לזכור כי לא כל בחירה בדיאטה יכולה להתאים לכולם מאחר וכל סוג של דיאטה הוא עולם בפני עצמו. על מנת להבין ולדעת שהדיאטה שלכם עובדת, חשוב קודם כל לקבוע יעדים וכן למדוד אותם בטווח הקצר והרחוק. דיאטה שנמשכת כבר זמן רב ולא מובילה לתוצאות העשויה לא רק לגרום לכם להרגיש תקיעות, אלא גם להשפיע על בריאותכם. על כן, ליווי מקצועי והבנה כי בדיקות אצל הרופא הן הכריכות הם רק חלק מסימני האזהרה לכך שהדיאטה שלכם לא עובדת. איך תוכלו לדעת שהדיאטה שלכם עובדת או שמא מדובר בכישלון? להלן מספר פרמטרים:

בדיקת מדדים

בדיקת מדדים אצל הרופא היא חשובה מאוד לטובת בדיקה אם הדיאטה נכונה שלכם. ישנם לא מעט מיתוסים סביב דיאטות שגורמים לרבים לחשוב כי הדיאטה מוצלחת, אבל בפועל היא לא בשבילם. מאמר שמציג כמה מהשכיחים ביותר יכול לא רק לסייע לכם להבין האם הדיאטה שלכם טובה אלא גם לאפשר לכם לקבל תמונת מצב מדויקת, כל זאת בזכות בדיקות סדירות המתבצעות אצל הרופא ומאששות האם המיתוס סביב "הדיאטה המוצלחת של השנה" אכן מתאימים לכם.

בחרתם דיאטה? זה לא הסוף: איך לדעת שהדיאטה עובדת - או ממש לא

הצבת יעדים

הציבו לעצמכם יעדים ברורים לפני שאתם מתחילים בדיאטה. הקצו לכל דיאטה שאתם מנסים חודש וחצי עד חודשיים, ובהתאם למעקב וליעדים שלכם תוכלו להבין האם הדיאטה שלכם אכן מצליחה. שימו לב כי מדידה של מספר ימים לגבי דיאטה היא לא נכונה ואף עלולה לגרום לבעיות בריאותיות בעקבות מעבר תכוף בין דיאטות. דיאטה היא חלק מאורח החיים ועל כן רק במרחק הזמן ניתן לבחון כיצד היא משתלבת באורח החיים, האם אתם מצליחים להתמיד בה וכמובן – האם היעדים שלכם אכן הוגשמו.

ליווי מקצועי

ליווי מקצועי מטעם הרופא שלכם כמו גם תזונאית הוא חיוני לטובת הצלחה או כישלון. אנשי מקצוע שבוחנים את קצב ההתקדמות שלכם ומסייעים לכם בדרך יכולים לספק לכם מידע קונקרטי וכן שינויים בדיאטה, כל זאת מתוך מטרה ליצור תמהיל מדויק של פיקוח ובקרה.

יצירת שגרה קבועה

מחסור בשגרה קבועה עשוי להסית אתכם מהמטרה ולגרום לכישלון הדיאטה, גם אם היא טובה לכם. שמרו על עקביות  הן מבחינת זמני הארוחות אבל גם מבחינת זמני האימונים. עקביות היא חיונית מאחר והיא זו שגורמת לדיאטה שלכם להצליח ולהפוך את אורח החיים הבריא והמאוזן לחלק בלתי נפרד מחייכם, ולא רק לאפיזודה חולפת. בין אם אתם מתכננים דיאטה לקראת אירוע או בין אם אתם רוצים להוריד כמה קילוגרמים, מה שחשוב הוא לשמור על עקביות ובהתאם לכך גם על הרגלים נכונים ומקדמים.

לא ללכת לקיצוניות

דיאטה קיצונית שגורמת לירידה משמעותית במשקל בפרק זמן קצר היא לא פעם סכנה ממשית לבריאותכם. קיצונית היא אף פעם לא דבר טוב, בוודאי כאשר מדובר באורח חיים. שמרו על איזון ותנו לעצמכם את המקום גם לחרוג מדי פעם מהתפריט הקבוע שלכם, כך שלא תצטרכו להתמודד עם התקפי רעב באמצע הליל האו תחושה של חוסר אונים כתוצאה מהדיאטה שלכם. דיאטה היא אורח חיים, וכך צריך להתייחס אליה.

לסיכום, באמצעות הטיפים אותם הצגנו לכם כעת תוכלו להבין קצת יותר טוב האם הדיאטה שלכם היא אכן דיאטה מוצלחת או שמא כישלון חרוץ. אל תעמיסו על עצמכם והימנעו מלדחוף את עצמכם אל הקצה, כחלק מהבנה כי רק באמצעות איזון והתמדה ניתן להגיע לתוצאות מעולות.