האם יש לכם אתר אינטרנט למסעדה? אם כן, חשוב ביותר לשמור עליו פועל ומתפקד היטב מכל הבחינות. אחד העניינים החשובים והקריטיים ביותר בנושא הוא אבטחת האתר כולו והמידע שבו. מה זה אומר בפועל? מהם הסיכונים לאבטחת המידע באתר וכיצד אפשר להתמודד איתם? במאמר שלפניכם תוכלו למצוא תשובות לשאלות ופתרונות יעילים

פתרון DRP להגנה מתוקפים

עולם אבטחת המחשוב (או עולם הסייבר) הוא עולם רחב מאוד, והוא חופף לאבטחה פיזית של עסקים, בתים ועוד. מטרת העל של התחום הזה היא לשמור על הפעילות השוטפת של אתרי אינטרנט ושל מכשירי קצה למיניהם. כמו כן, בתחום הזה גם מפתחים פתרונות למצבי התאוששות מהירה לאחר תקיפה, משום שגם הצדדים התוקפים מפתחים את היכולות שלהם במקביל לפתרונות ההגנה המתקדמים. אצל חברת GNS למשל, תמצאו פתרון DRP (התאוששות מאסון) במחיר של $500 או יותר, אשר מציע הגנה מיטבית לפי הצרכים של העסק שלכם והבטחה שהעסק שלכם יישאר פעיל ועובד בכל זמן ובכל עת. כמובן, מניעת תקיפה עדיפה על התאוששות מאחת, וזהו בדיוק הפתרון של חברת GNS לעסקים בכל הגדלים.

רוב אתרי המסעדות אינם נמצאים תחת מתקפה בכל רגע, או שהם מותקפים אך ללא כל נזק. כאשר אנו מדברים על מניעת פגיעה באתר מסעדה, חשוב להזכיר גם את נושא ההגנה מפני מתקפות DDoS – אלו הן מתקפות נפוצות מאוד, אשר דומות למצב שבו כמות רבה של אנשים מנסה להיכנס בבת אחת לאתר המסעדה שלכם. המתקפה הזאת גורמת ל"פקק תנועה" בכניסה לאתר, ואנשים לא יוכלו לגשת לקבלת השירותים שהם מעוניינים בהם. שירות אנטי DDoS מאפשר לאתר המסעדה לתפקד רצוף והיטב, גם בזמן מתקפה כזו.

 

 

התמונה הגדולה – לחשוב באופן אסטרטגי

חשוב לראות את אבטחת האתר גם במבט כללי, בהקשר הרחב ביותר. אבטחת האתר היא חלק מאבטחת המחשוב בעסק בכלל, שהיא בעצמה חלק מאבטחתו הפיזית הכללית. מבחינת ניהול סיכונים בעסק, תוכנית ההתאוששות מאסונות שהזכרנו קודם היא חלק ממה שמכונה Business Continuity Plan – תוכנית להמשכיות העסק. גם מבחינת הטיפול הטכני באתר יש תמונה רחבה יותר של שירותים נדרשים, למשל שיפור ביצועי האתר באמצעות שירות Content Distribution Network. שירות זה בעצמו יסייע להתגוננות מפני מתקפות DDoS העלולות להשבית את האתר.

יש עסקים שהקימו את אתר המסעדה במהירות יחסית כדי לנצל טכנולוגיות חדשניות כמו גביית כספים מקוונת או תפוצה רחבה לקהל בכל העולם, מבלי להכיר את נושא האבטחה היטב או להשקיע די זמן בהתעמקות בו, אך גם הם עדיין יכולים לשפר את מצב האבטחה שלו. למעשה, העניין קל במיוחד להשגה באמצעות פתרונות כמו תוכנית DRP של חברת GNS. השירותים האלו מוצעים לעסקים במודל של שירותי ענן, שהם די קלים ופשוטים להטמעה מכל מקום ובכל מכשיר.

היתרונות של פתרון DRP

לפתרון DRP של חברת GNS יש כמה יתרונות חשובים שכל עסק צריך:

לסיכום

גם עסקים בתחום המסעדנות יכולים להרוויח הרבה משירותי אבטחה לאתר כדי לשמור על היכולת של לקוחות להזמין מכם שירותים וגם כדי שהמידע שלכם יישמר בבטחה. פתרון DRP של חברת GNS מאפשר הגנה מיטבית מתקיפות וגם תוכנית התאוששות מהירה במקרה של פגיעה באתר או במידע שלכם.