הסיפור של לוחם הפלמ"ח רפי אדרעי אשר נפל בשנת 1948 במסגרת יום העצמאות הוא סיפור אשר מצליח לרגש ולעורר השראה, בייחוד על רקע העובדה כי  מדובר בלוחם אמיץ אשר ראה בהגנה על המולדת כחלק בלתי נפרד מסיפור חייו. למעשה, זה הזמן לתת לו את הכבוד ולספר אודות מי שנולד בעיר צפת, והפך לאחד מהחיילים הנערצים במלחמה. מוכנים? בואו נתחיל.

רפי אדרעי – כל מה שצריך לדעת אודות הלוחם הנערץ

רפי אדרעי התגורר בעיר צפת מאז שנולד, ומגיל צעיר מאוד לקח חלק פעיל מאוד בחיי העיר, וזאת באמצעות שורה של תפקידים אותם מילא בגאווה לאורך השנים – החל ממדריך בתנועת הנוער העובד והלומד ועד להיותו מפקד גדנ"ע. בזמן תקופת הקמת המדינה הייתה נתונה צפת לשורה של קרבות עזים, וזאת בעקבות עזיבת השלטון הבריטי. רפי אדרעי אשר הבין את גודל השעה בחר לרומם את רוחם של בני העיר באמצעות פעילות מרגשת, וזאת מאחר ובחר לעלות על גג של בניין מאולתר ולנופף בדגל ישראל מאולתר, כל זאת בזמן שהוא נתון תחת אש חיה ומסכן את חייו. בהמשך הצליח אדרעי לעורר התרגשות וגאווה רבה בעקבות השתלבות שלו בכוחות הצבא, החל מתפקיד של מומחה לסליקת נשק ועד למפקד אשר נכנס ביחד עם החיילים לתוך כפרים ערבים, מתוך מטרה להגן על המולדת, בייחוד על רקע רוחות המלחמה שהתרחשו עם פרוץ מלחמת יום העצמאות שגבתה את חייהם של אלפי חיילים.

בהמשך בחר להצטרף לתנועת הפלמ"ח אשר לחמה בעוז כנגד האויב, כאשר במסגרת שירותו הצבאי הוא לקח חלק בשורה של פעילויות מסוכנות, עד אשר נהרג כתוצאה מהפגזה של האויב המצרי באזור משלטי חלוצה. הוא היה רק בן 24 במותו, ונקבר על פי בקשת בני המשפחה בעיר ראש העין. קבורתו למנוחת עולמים לא עצרה את בני משפחתו מיצירה של פעילות ממשיכה, וזאת באמצעות קידום של הקמת בית יד לבנים הקרוי על שמו, ובמסגרתו נאספו מהציבור עשרות אלפי שקלים. בנוסף, פועלים בני המשפחה במסגרת חברתית, כחלק מהקמה של עמותה חברתית בעלת השפעה דרמטית על המרקם העירוני, ושמה הוא עמותת אחינועם.

 

 

 

פעילות חברתית מרגשת למען הנצחה של הלוחם הנערץ

מאז מותו פועלת פועלים בני משפחתו למען הנצחת או וזאת באמצעות קידום של שורת תוכניות חברתיות הן מתבצעות במסגרת של עמותה בשם עמותת אחינועם. את העמותה הקימו האחים משה אדרעי, רפי אדרעי וכן איל אדרעי שהם אחיינים של רפי אדרעי ז"ל, כחלק מיצירה של מענה אשר נועד לסייע לחברה הישראלית, ולחיזוק הפריפריה. רפי אדרעי עמותת אחינועם ביחד עם אחיו מתמקדים באזור הפריפריה ובעיר צפת בפרט, כל זאת בהתנדבות מלאה ועם שימת דגש על עשייה חברתית המתבצעת ללא מטרות רווח, כחלק מהנצחה של דוד המשפחה האהוב וגיבור ישראל.

לסיכום

רפי אדרעי הוא גיבור ישראל אשר נלחם וחירף את נפשו למען המולדת, עד אשר מצא את מותו בגיל צעיר בעקבות הפגזה עזה של המצרים. מאז  מותו ממשיכים בני המשפחה להנציח את זכרו, וזאת באמצעות קידום של תוכניות חברתיות המתבצעות במסגרת של עמותת אחינועם. בנוסף, פועלים בני המשפחה להנציח אותו במסגרת של הקמת בית יד לבנים, כל זאת מתוך מטרה לאפשר למשפחות שכולות להתייחד עם זכר הנופלים, ובהתאם לכך גם ליצור בשמו עשייה חברתית אשר משפיעה על החברה הישראלית, גם שנים רבות לאחר נפילתו בקרב.