סיבה שכיחה לנשירת שיער היא תזונה לקויה. למעשה, לתזונה יש השפעה עצומה על חוזק השיער ובהתאם לכך גם על היקף הנשירה. כל מה שרציתם לדעת על תזונה ועל טיפולים אפקטיביים לנשירה – במדריך הבא.

תזונה לקויה = נשירת שיער מוגברת

אחת הסיבות השכיחות ביותר לתופעה של נשירת שיער הן אצל גברים והן אצל נשים היא תזונה לקויה. למעשה, כאשר התזונה שלנו לקויה בעקבות מחסור במינרלים, ויטמינים וחלבון בעקבות מצבי סטרס שבהם לא אוכלים בצורה מסודרת או מחליטים לסגל דיאטה קיצונית ולא מאוזנת התוצאה היא נשירת שיער אשר עלולה להוביל לא רק לירידה בדימוי והביטחון העצמי אלא גם לתחושת תסכול. צריך להבין כי לתזונה יש מרכיב משמעותי, אולם לאיזון תזונתי אין באמת את היכולת לשפר את המצב באופן מלא, אלא רק באמצעות הליכים מתקדמים. אפשר לבצע השתלת שיער המהווה בשורה של ממש בעבור נשים וגברים, בשל אחוזי ההצלחה הגבוהים כמו גם העובדה כי מדובר בפרוצדורה המתבצעת באמצעות שימוש בטכנולוגיה חדשנית. שילוב של תזונה מאוזנת לצד טיפולים מסוג זה יכולים לסייע באופן ממשי לצורך עיכוב נשירת השיער ובהתאם לכך צמיחה מחדש של שיער בריא וחזק יותר מאי פעם.

מה הקשר בין תזונה נכונה לבין נשירת שיער-

אימוץ אורח חיים בריא כחלק מהתגברות על נשירת שיער

חלק מהותי בתהליך של עיכוב ועצירה של נשירת שיער כולל בין היתר אימוץ אורח חיים בריא, באמצעות שילוב של תוספי תזונה ייעודים לנשירה כמו גם צריכה מוגברת של מוצרים מן הצומח הכוללים בין היתר תרד, עלים ירוקים וברוקולי. מאחר וזקיקי השיער זקוקים באופן קבוע לאספקת דם מזינה, פירות המכילים ריכוז גבוה של ויטמין C כמו קיווי ותפוז יכול לתרום מאוד ליצירת איזון תזונתי. נוסף לכך, הקפדה על צריכה של אבץ באמצעות אכילת חומוס (כן כן, אנחנו לא צוחקים!) מהווים גם הם דרך מצוינות לצורך יצירת איזון, ותוכלו להכין חומוס בבית בקלות. על מנת שתוכלו לבנות תפריט מותאם אישית, מומלץ לקבוע תור אצל תזונאית בעלת ניסיון ולקבל המלצות, כך שתוכלו לקבל ייעוץ תזונתי מותאם אישית. במקביל לפגישה, חשוב לקבוע גם בדיקת דם, בכדי לעלות על החוסרים התזונתיים ובהתאם לכך ליצור איזון תזונתי מדויק ונכון בעבורכם.

לסיכום, לתזונה שלנו יש חלק בלתי נפרד מהנראות ובפרט על תופעה של נשירת שיער. שילוב של תזונה מאוזנת לצד טיפולים מתקדמים כמו השתלת שיער והימנעות משימוש במכשירים פולטי חום מהווים את הרכיבים המנצחים אשר באמצעותם תוכלו להתגבר על הנשירה ובהתאם לכך ליצור לעצמכם מראה שיער בריא ושופע. כל אחד יכול – הכול טמון קודם כל בהבנה וקבלת מידע כפי שנתנו לכם פה ולאחר מכן נקיטת צעדים פרקטים המאפשרים לעכב את הנשירה ולעודד צמיחת שיער מחודשת – גם במקרים של נשירה מסיבית.