סכין חיתוך למטבח

אוהבים לבשל? מעולה! בין הדברים השונים במטבח הנכללים בבישול של כל ארוחה , בין אם ארוחת גורמה או ארוחה בסיסית ביותר, ישנו שימוש אחד שהוא ככל הנראה הנפוץ ביותר והוא החיתוך. אנו משתמשים בסכיני מטבח כשאנחנו מכינים סלט, כשרוצים לפרוס לחמים, להכין מוקפץ, לעבד בשר בקר ועוף ולמען האמת כמעט בכל פעם שאנחנו נכנסים למטבח. בדיוק בגלל זה יש צורך לבחור בסכין חיתוך טובה ואיכותית ובעיקר בכזאת שמתאימה לפעולה. שימוש בסכין שאינה מתאימה יקשה על הבישול במקרה הטוב ובמקרים פחות טובים גם עלול להיות ממש מסוכן. הנה כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון לפני שתבחרו בסכין חדשה.

מהי מטרת הסכין?

בראש ובראשונה חשוב לבחור סכין לפי השימוש הרווח. ישנן סכינים ייעודיות לקיצוץ ועיבוד של בשר, סכינים ייחודיות לירקות וכמובן גם ללחם. אם אתם נוהגים להכין סוגי מאכלים על בסיס קבוע כדי בהחלט להשקיע בסכין שמתאימה למאכלים הללו. כמובן שישנן סכינים אוניברסליות כביכול, אבל חשוב לדעת שאלו נחשבות בדרך כלל לאיכותיות פחות.

נוחות בשימוש

מדובר בהגדרה די רחבה וערטילאית והיא משתנה כמובן מאדם לאדם. עם זאת, היא נמדדת לפי פרמטרים ברורים מאד ואלו דברים שכדאי לשים לב אליהם לפני הרכישה. כך למשל הנוחות תנבע מידית האחיזה שעשויה מחומרים שונים כמו עץ או תרכובות של פלסטיק, מאורך הלהב (להב קצר עדיף למי שפחות מיומן בשימוש בסכין), משקל המתכת וכן הלאה. אם יש באפשרותכם להתנסות בשימוש לפני הרכישה אצל חברים או בחנות עצמה זה בהחלט יעזור לכם לבחור סכין באופן מושכל.

סכין חיתוך למטבח

תקציב

סכין היא מוצר שמגיע בטווח מחירים ויש כאלו שעולות כמה עשרות שקלים בודדים לעומת סכיני שף מקצועיות שעשויות להגיע עד לאלפי שקלים אפילו במקרים מסוימים. זה בהחלט כיף להתפנק עם סכין איכותית, אבל אם אתם לא מבלים באופן יומיומי במטבח אולי שווה להגביל את התקציב שלכם. זכרו מצד שני כי סכינים פשוטות ולא איכותיות מקהות ומחלידות מהר מאד ויאלצו אתכם להוציא עוד כסף על סכין חדשה בהקדם.

השחזה

ככל שאתם מבשלים יותר כך כדאי שתשימו יותר לב לפרמטר הזה. סכינים הופכות לחדות פחות עם הזמן ויש צורך להשחיזן. יש כאלה שמגיעות עם משחיז מותאם ואחרות ניתנות להשחזה עם משחיזים אחרים. בנוסף יש כאלו שלא ניתן להשחיז כלל בבית. אם אתם יודעים שאתם הולכים להשתמש הרבה בסכין חשוב מאד לשים לב לעניין הזה.

החומר ממנו עשוי הלהב

שימו לב כי סכינים עשויות לרוב משלושה סוגים עיקריים של פלדה והם פלדת אל חד שהיא הזולה ביותר ועם הבלאי המהיר ביותר, פלדת פחמן שהיא קשה וחזקה, קלה להשחזה ועמידה יותר ופלדת דמשק עם ליבת ברזל ואחוזי פחמן גבוהים.

עד כמה שניתן, נסו לקבל מושג על אופן השימוש בסכין וכמובן, היזהרו במהלך השימוש, שיהיה בישול מהנה!