בשנים האחרונות אנו עדים למגמה שבמסגרתה יותר ויותר ישראלים בוחרים להשקיע את כספם ברכישה של תוספי תזונה. הסיבה לכך נובעת הן כתוצאה מנגישות גבוהה יותר לתוספי תזונה אך גם בשל מחירים נגישים המאפשרים לכל אחד ואחת מאיתנו ליצור אורח חיים בריא ותוך שימת דגש על חיזוק הגוף. רגע לפני שנבצע סקירה של תוספי תזונה מומלצים, להלן כל מה שצריך לדעת אודות תוספי תזונה המיועדים לא רק לחיזוק אלא גם הפחתת שומן, שמירה על מאזן נוזלים, סיוע בהתאוששות אחרי אימון  ועוד.

תוספי תזונה – כל מה שצריך לדעת

המודעות לשילוב של תוספי תזונה בתפריט עלתה באופן משמעותי, ועדות לכך ניתן למצוא במספרים: מעל ל–50%  מהאמריקאים דיווחו כי הם נוטלים באופן קבוע תוספים, ואילו בקרב הישראלים הנתונים מדברים על כ – 20% מכלל האוכלוסייה. תוספי תזונה שונים מיועדים למטרות שונות והם למעשה מבוססים על רכיבים טבעיים בלבד וכן טכניקות טיפול עתיקות בתרבויות המזרח, כאשר היום ניתן לבצע התאמה מדויקת של התוסף לצרכים הנדרשים, בעקבות פיתוח מואץ של תוספים ייעודים. כך לדוגמה, אם אתם סובלים ממערכת חיסונית מוחלשת, אפשר ואף רצוי לבחור בתוסף תזונה המשלב כורכמין, ספרולינה כמו גם חלבון, מתוך מטרה לחזק את המערכת באמצעות חומרים טבעיים שנמצאו בשורה של מחקרים כבעלי יכולת לסייע לטובת חיזוק מערכת החיסון הן אצל מבוגרים והן אצל ילדים. בנוסף, רבים נוטלים את תוספי התזונה בעקבות חוסרים תזונתיים, ועל כן לפני שאתם ממהרים לבצע רכישה של תוספי תזונה שונים, רצוי לקבוע תור אצל הרופא ולבצע בדיקות דם בשביל לבצע את ההתאמה המדויקת.

 

 

תוספי תזונה שעשויים לסייע בחיזוק הגוף

תוסף תזונה כורכומין

תוסף תזונה כוכרמין נחשב לאחד מתוספי התזונה הנמכרים ביותר לחיזוק הגוף, ולא בכדי. מדובר בתוסף שנעשה בו שימוש זה כאלפי שנים כיוון שנתפס כמסייע לשמירה על משקל תקין, עיכוב סוכרת וכן גם עשויי לסייע בלחימה בסרטן.  שילוב של התוסף הזה ביחד עם פירות בעלי ערך קלורי נמוך לצד הגברת צריכת סידן, ברזל כמו גם ויטמינים בתפריט היומי יכולים לאפשר לכם לא רק להפחית במשקל, אלא גם ליצור אורח חיים בריא ומאוזן, כל זאת בזכות שילוב של תוסף התזונה הזה באופן יומיומי.

תוסף תזונה ספרולינה

תוסף תזונה ספרולינה הוא תוסף המורכב מריכוז גבוה של ספירולוינה המופקת בתהליך של ייבוש קפדני שנועד למצות עד למקסימום את הסגולות הבריאותיות המיוחסות למזון העל הזה. ספירלוינה היא מזון מן החי שריכוז החלבון הגבוה (מעל ל – 50%) מספק לגוף את כל חומצות האמינו הדרושות לו. על כן מדובר בתוסף בעל חשיבות לא רק מבחינה בריאותית אלא גם ככזה המסייע בניקוי הדם מרעלים וגם כמקור תזונתי מצוין..

פרוביוטיקה

שימוש בתוסף תזונה פרוביוטיקה מוכר יותר כאשר נדרש לקחת אנטיביוטיקה, אולם חשוב לדעת כי תוסף זה מתאים מאוד גם לחיזוק הגוף ובפרט מערכת החיסון, בעקבות ריכוז גבוה של חיידקים טובים. פיתוחים חדשים הצליחו להוביל ליצירה של תוסף המכיל מעל ל–50 מיליארד חיידקים וכן ציפוי מיוחד אשר מגן מפני מצב של התפרקות החיידקים, כך שניתן יהיה לשמור על יציבותם בעת הגעתם לאזור המעיים.

לסיכום

רכישה של תוספי תזונה מהווה הזדמנות מצוינת ליצור אורח חיים בריא, מאוזן ובעל חשיבות בעבורכם אך גם בעבור בני המשפחה. בעידן שבו רבים חשים כי אורח החיים המודרני מסיט אותם מבריאות והגנה על הגוף, ניתן בהחלט לומר כי שילוב של תוספי תזונה ייעודים הוא בעל חשיבות רבה לחיזוק הגוף, ללא תופעות לוואי.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, ואין לראות בו חוות דעת רפואית ומקצועית. כדי לקבל את המענה המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.