מטבע עבודתכם כטבחים ועובדי מטבח אתם חשופים לסיכונים שעלולים לגרום לפציעה משמעותית, ובהתאם לכך לאובדן היכולת להשתכר. מה חשוב לדעת אודות אובדן כושר עבודה ומיצוי זכויות? על כך – בסקירה המיוחדת הבאה.

נפצעתם במסגרת העבודה במטבח? אלו הצעדים שחשוב לבצע כבר עכשיו

עבודה במטבח במשך שעות רבות כטבחים ועובדי מטבח מגלמת בחובה סיכונים שונים – החל מסכנת החלקה בעקבות משטחי רצפה שמנוניים או רטובים, כוויות כתוצאה ממגע ישיר עם הסירים והמחבתות, פציעות כתוצאה משימוש בציוד חד. לפציעה במטבח יש משמעות כלכלית עצומה וזאת בשל העובדה כי ככל שהפציעה חמורה יותר, כך היכולת שלכם לחזור לעבודה ולהשתכר נפגמת ולעיתים נוצר מצב שכתוצאה מהפציעה עצמה אינכם יכולים לחזור לעבודה באופן מלא או אפילו חלקי. חשוב להבין כי פציעות במסעדות ובמטבחים הן נפוצות מאוד ולמעשה משרד העבודה והרווחה הגדיר את עובדי המטבח כבעלי סיכון גבוה לפציעות, גם כאשר המטבח בו אתם עובדים הוא מטבח מודרני ומאובזר המצויד כלכה. עם זאת, ציוד מיושן כמו גם היעדר אחזקה עלולים לגרום לאי שמירה על בריאותכם ועל רווחתם. כאשר לאדם אין היכולת להשתכר בכוחות עצמו הוא נדרש להגיש תביעה אל מול הביטוח הלאומי לטובת קביעת אחוזי נכות ובהתאם לכך לקבל קצבה בעבור אובדן כושר עבודה. אם נפצעתם בזמן העבודה במטבח, השלב הראשון והחשוב ביותר הוא לפנות למשרד עורכי דין מוביל אשר ידע לבחון את פרטי המקרה וכן להפעיל את ביטוח אובדן כושר עבודה שבמסגרתו תוכלו כמבוטחים לקבל תשלומים חודשיים בעקבות אובדן הכנסה. עם זאת, לא פעם חברת הביטוח מערימה קשיים בירוקרטיים רבים ועל כן ייצוג מטעם עורך דין המתמחה בתחום הינו חיוני לטובת מיצוי זכויות מלא.

אובדן כושר עבודה: זה יכול לקרות גם לטבחים ועובדי מטבח

פוליסת אובדן כושר עבודה: חיונית בעבור על עובד מטבח

בשנים האחרונות ניתן להבחין כיצד יותר ויותר עובדים בענף ההסעדה מחליטים להשקיע ולרכוש פוליסת אובדן כושר עבודה אשר נועדה לסייע במקרים בהם נפגע כושר העבודה בעקבות פציעה. כאמור, בעבור ציבור העובדים במגזר המסעדנות מדובר בביטוח חיוני וזאת בשל הסכנות הכרוכות בשהייה ארוכה במטבחים – לעיתים למשך יותר מחצי יממה. עם זאת, בכדי לממש את הפוליסה נדרש להוכיח בפני חברת הביטוח אי יכולת תפקודית בהתאם לסוג הפוליסה. נהוג להבחין בין שלושה סוגים של פוליסות אובדן כושר עבודה: פוליסה בסיסית הקובעת כי קבלת הקצבה החודשית תתבצע רק במידה והוא אינו יכול לעבוד בשום עבודה פרט למקום העבודה שלו, פוליסה ע"פ עיסוק סביר שבו נבחן האם ניתן לעבוד בהתאם לתחום העיסוק וכן פוליסה עיסוק מקצועי שבמסגרתה בוחנת חברת הביטוח האם הוא ניתן לחזור לאותה עבודה טרם התרחשה התאונה. מדובר בפוליסה המקיפה ביותר בתחום אולם לרוב מדובר בפוליסה שתקופת הזכאות אליה מוקצבת, ולכן הפוליסה שרוב הציבור רוכש היא פוליסה לפי עיסוק סביר.

התביעה שלכם נדחתה? זה לא סוף הסיפור

במידה נפצעתם במסעדה כטבחים או כעובדי משרד אתם נדרשים להגיש תביעה לחברת הביטוח בה אתם מחזיקים בפוליסת אובדן כושר עבודה. עם זאת, הסטטיסטיקה בתחום עגומה למדי: 1 מתוך 4 תביעות נדחות ומבוטחים רבים מוצאים את עצמם חסרי אונים אל מול מערכת הביטוח. החדשות הטובות הן שבאמצעות משרד עורכי דין המתמחה בתחום ניתן לבחון לעומק את תנאי הפוליסה וכן את הנימוקים לדחייה, לטובת הגשת ערעור. קריאה מעמיקה של פוליסת הביטוח לצד חתירה לקבלת קצבת נכות מטעם הביטוח הלאומי מהווה דרך מצוינת לחזק את הטענות שלכם בפני חברת הביטוח, ובהתאם לכך ליצור מערך תומך לטובת מימוש זכויות מלא.

לסיכום, אובדן כושר עבודה יכול לקרות גם לטבחים ועובדי מטבח מנוסים. על מנת שתוכלו לוודא כי אתם מקבלים את כל הזכויות המגיעות לכם, חשוב לקבל מידע מהימן דרך משרד המתמחה בדיני ביטוח כמו גם לוודא כי הפוליסה שלכם אכן תואמת את תחום העיסוק, כך שבעת הצורך תוכלו לקבל קצבה חודשית כתחליף לאובדן ההכנסה הזמני או הקבוע בעקבות פציעה או מחלה.